Τρίτη 20 Μαΐου 2014

φανταστικό γράμμα απ το Μεξικό


με αφορμή το πρωτότυπο #616 της Φρίντας
 
#616 (α)

Αγαπητέ μου Μορίς,

τον τελευταίο καιρό αρρωσταίνω συνέχεια. Σε τούτα τα μέρη κυκλοφορεί μια περίεργη γρίπη που οι ντόπιοι την ονομάζουν “κόκκινο πυρετό” (ελ ρόχο ντε λα φιέμπρε). Άπαξ και κολλήσεις για πρώτη φορά έκτοτε εμφανίζεται και εξαφανίζεται όποτε εκείνη θέλει σα μικρόβιο. Γι αυτό το λόγο είχα να σου γράψω καιρό. Ο πυρετός με έψηνε. Αντί για φάρμακο η σπιτονοικοκυρά μου, η Κάρμεν μου πρόσφερε ένα ματζούνι που περιείχε διάφορα περίεργα βότανα και φυτά. Έκανε δουλειά!

Οι μεξικάνοι είναι περήφανος λαός και θερμόαιμος. Η επανάσταση κυλάει στο αίμα τους. Άλλωστε η ιστορία τους το έχει δείξει. Τα καταφέρνουν καλά με τους κατακτητές και τους δυνάστες τους. Είμαι εδώ έναν ολόκληρο μήνα κι ακόμα δεν έχω καταφέρει να πάω και να βρω το άγαλμα του Πλωτίνου, ούτε να ψάξω για τα γραφτά του στη δημόσια βιβλιοθήκη. Όμως θα σου πω ένα πράγμα, από κουβέντες με ντόπιους ριζοσπάστες και αναρχικούς μαθαίνω πως αυτός ο άνθρωπος άφησε τεράστια παρακαταθήκη εδώ πέρα.

Ααα το σημαντικότερο! Χθες επισκέφτηκα τη ζωγράφο Φρίντα Κάλο στο Γαλάζιο Σπίτι όπου και κατοικεί. Εκείνη και ο Ντιέγκο Ριβέρα χώρισαν πρόσφατα. Είναι μια γυναίκα ταλαιπωρημένη και σακατεμένη απ τη μοίρα και απ τα προβλήματα υγείας που τη βασανίζουν. Σπουδαία αρτίστα που δεν επιζητά τη δόξα, ενώ διακατέχεται από ριζοσπαστικό πνεύμα και εκρηκτικό ταπεραμέντο. Συζητώντας μαζί της νόμιζα πως τη γνωρίζω χρόνια. Ξεσκόνισα και τα ισπανικά μου! Δεν τα πήγα άσχημα.

Ξανακοιτούσα πρόσφατα τις φωτογραφίες μου απ το ισπανικό μέτωπο. Σε μία είμαστε εμείς και παραδίπλα στέκει ο μακαρίτης ο Αντρέ με σφιγμένη γροθιά. Μου ρθαν μνήμες. Θυμάσαι στις μάχες του Έβρου εκείνη τη φορά που μ έσωσες από βέβαιο θάνατο; Θα στο χρωστάω για πάντα. Στείλε μου νέα σου απ την αυτοεξορία σου στο Παρίσι (γέλια). Θα θελα να ήξερα πρώτα απ όλα αν οι παριζιάνες φιλάνε καλύτερα απ τις ελληνίδες! Εύχομαι να ανταμώσουμε σύντομα στην Αθήνα, λεύτερη από δικτατορίες και φασίστες.


Παντοτινά φίλος και σύντροφός σου
συμπάσχων και αυτοεξόριστος επίσης

Ράλλης Πέτρου

Πόλη του Μεξικού, 20 Μαΐου 1939

#616 (β)


*bonus_track*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου